Flash Engineering intresserar sig i domsluten

Postat av Johan Meissner kl 06:43

Flash Engineering har intresserat sig för domsluten i år. Vi har våra starka åsikter om Dahlgrens påkörning av Tegelby, som vi behåller för oss själva. Däremot så kan vi känna att vi har svårt och förstå styrkan i Stipplers drive through-straff efter starten på Mantorp. Istället för att gissa och ha personliga åsikter tog vi reda på hur de ser på situationen i BTCC. Och den legendariska BTCC-bossen Mr. Alan Gow svarade så här:

Mr. Gow,
What would happen if a driver goes to the wrong gridslot after a green flag lap?

”He/she would normally receive a ’drive through penalty’ for starting out of position. But if, by taking up the wrong grid position, he/she compromises other cars from taking up their proper position then the start would be delayed to give time to sort it out (however the offending driver would still have to do a drive through penalty once the race has started).

Alan Gow
BTCC Administrator.”

Nu vet vi hur de betraktar samma situation i the British Touring Car Championship, vilket i alla fall betyder att STCC:s syn på situationen inte är en lokal företeelse bara i Sverige.

Senaste nytt