Ännu en stark uppkörning av Linus Ohlsson i TTA
Linus Ohlsson svarade ännu en gång för en stark uppkörning i TTA – Elitserien i Racing-tävlingen på Anderstorp. Från sjunde startruta till fjärde plats i mål.
– Jag gjorde en usel start med mycket hjulspinn men lyckades ändå hålla min position. Sedan satsade jag på att köra ekonomiskt, för att komma igen i slutet och det fungerade, säger Ohlsson.
– Alx Danielsson gjorde ett misstag och jag tog mig förbi, Robban Dahlgren tog jag på yttern samtidigt som han gjorde ett misstag och när Martin Öhlins däck tog slut släppte han mig snyggt. Jag är mycket nöjd med fjärdeplatsen, men det är nu ännu tätare i mästerskapet, säger Ohlsson som behåller andraplatsen i mästerskapet, men nu bara med en poängs marginal till Thed Björk.
Robin Rudholm, Flash Engineering, hade bra fart i bilen från början och var snabbast på banan de första varven.
– Men när jag fått ut det bästa av däcken började det överstyra och då blev det jobbigare. Sedan när Richard Göransson kom ikapp hade jag inget att sätta emot, men jag kunde ta tillbaka platsen några varv senare. Vi har inte riktigt hittat vad som fattas och har en del att fundera på inför nästa race på Tierp Arena, säger Rudholm.
För Mattias Andersson, Flash Engineering, blev det en kort uppladdning inför tävlingen.
– Jag kom direkt från Swedish GT-racet, så det blev en språngmarsch genom depån. Jag fick en hyfsad start, trots en del hjulspinn. Sedan rullade det på tills Göransson kom som en raket och jag lyckades också ta mig förbi Haglöf och Söderberg. Jag vet inte om det är jag eller bilen, men jag får inte till det riktigt i de långa bankade kurvorna på Anderstorp, säger Andersson som körde i mål på 13:e plats.
För Daniel Haglöf, PWR Racing, blev det en utmanande tävling med två depåbesök.
– Efter att starten gick det hyfsat, men när jag tagit ut det bästa av däcken blev bilen nästan okörbar. Till slut beslöt vi att gå i depå för att leta efter vad som var fel. Det är bara att bryta ihop och komma igen, säger Haglöf.
Inför Tierp Arena, som är säsongens näst sista tävling, ligger Ohlsson bäst till i mästerskapet på andra plats. Team Tidö/PWR Racing-föraren är 38 poäng bakom Fredrik Ekblom med 58 poäng kvar att kämpa om.
TTA – Anderstorp – Topp 10
1 Fredrik Larsson BMW SR 21 varv
2 Fredrik Ekblom Volvo S60 +3.880
3 Thed Björk Volvo S60 +6.592
4 Linus Ohlsson Saab 9-3 +13.865
5 Martin Öhlin BMW SR +16.167
6 Alx Danielsson Citroën C5 +16.914
7 Robin Rudholm Saab 9-3 +20.927
8 Tommy Rustad Volvo S60 +23.656
9 Richard Göransson BMW SR +26.393
10 Robert Dahlgren Volvo S60 +27.515
Senaste nytt
-
STCC 2021 närmar sig avgörandet på Mantorp Park
Postat av Flash Engineering 2021-09-29 -
Junior SM-kampen i STCC tätnar – 5 poäng mellan Oliver Söderström och Hugo Nerman
Postat av Flash Engineering 2021-09-24 -
Andreas Bäckman tar över STCC-stafettpinnen från systern Jessica Bäckman
Postat av Flash Engineering 2021-09-16 -
Klart för publik på Mantorp och Knutstorp – biljettförsäljningen börjar nu
Postat av Flash Engineering 2021-09-11 -
Robert Dahlgren tangerar STCC-rekord och Robin Knutsson debutsegrar på Anderstorp
Postat av Flash Engineering 2021-09-05 -
Åtta av åtta möjliga pole positions för rekordmannen Robert Dahlgren
Postat av Flash Engineering 2021-09-04 -
Här följer du STCC på Anderstorp!
Postat av Flash Engineering 2021-09-04 -
STCC TCR Scandinavia är tillbaka på F1-banan Anderstorp i helgen
Postat av Flash Engineering 2021-09-01 -
VM-föraren Jessica Bäckman kör STCC med Brink Motorsport på Anderstorp
Postat av Flash Engineering 2021-08-31 -
Klart för publik till STCC på Anderstorp
Postat av Flash Engineering 2021-08-25 -
Robert Dahlgren dubbelsegrar och Kevin Engman debutsegrar på Gelleråsen
Postat av Flash Engineering 2021-08-22 -
Robert Dahlgren sätter kvalrekord och varvrekord på Gelleråsen Arena
Postat av Flash Engineering 2021-08-21 -
Här följer du Kanonloppet!
Postat av Flash Engineering 2021-08-21 -
Här följer du Kanonloppet!
Postat av Flash Engineering 2021-08-21 -
STCC är tillbaka med oförutsägbara Kanonloppet på Gelleråsen Arena
Postat av Flash Engineering 2021-08-18